تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

لینوکس

لینوکس و رفع ارور

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳


مذهبی2


اثر خدمت به خلق خالصانه حتی به حیوانات

آیت الله سیدمحمدباقر شفتی این عالم دینی در ایام تحصیل خود در نجف و اصفهان به قدری فقیر بود که غالباً لباس ایشان از زیادی وصله به رنگ های مختلف جلوه می کرد. گاهی از شدت گرسنگی و ضعف، غش می کرد، ولی فقر خود را کتمان کرده و به کسی نمی گفت.

 روزی مقداری پول به دست ایشان رسید و چون مدتی بود گوشت نخورده بود، به بازار رفت و با آن پول جگر گوسفندی خرید و به طرف مدرسه بازگشت.
در بین راه ناگاه در کنار کوچه یی چشمش به سگی افتاد که بچه هایش روی سینه او افتاده و شیر می خوردند، ولی از سگ بیش از مشتی استخوان باقی نمانده و از ضعف، قدرت حرکت نداشت. ایشان با دیدن این منظره جگرها را قطعه قطعه کرد و جلوی آن سگ انداخت و خود گرسنه به مدرسه بازگشت.

ایشان می فرمودند:

«وقتی پاره های جگر را نزد سگ انداختم گویی او را طوری یافتم که سرش را به طرف آسمان گرفته و صدایی بلند کرد. من دریافتم که در حق من دعا می کند.

 از این جریان چندی نگذشت که وضع مالی من به قدری خوب شد که چندین دکان و کاروانسرا خریدم و دارای اهل و فرزندان شدم و قریب صد نفر از در خانه من نان می خوردند. تمام این ثروت و مکنت بر اثر ترحمی بود که من به آن سگ گرسنه نمودم و او را بر خود ترجیح دادم

دوم ربیع الثانی سال روز وفات عالم وارسته سید محمد باقر شفتی می باشد شادی روح این بزرگوار صلواتی عنایت داشته باشید

 کانال هواداران کوی یار

 @havadaraneyar

 

 هدیه جمعه های کانال مهدویت-2 

#هدیه_جمعه
#ازدیاد_رزق

 ذکری شگفت انگیز در ازدیاد رزق 

 إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ 

خداست روزی دهنده و اوست صاحب نيرويی سخت استوار

آیه 58 سوره ذاریات

در کتاب التحفه الرضویه آمده است هر کس این آیه را 27 مرتبه بلافاصله بعد از نماز صبح به مدت 40 روز بخواند حتی قبل از اینکه دوره 40 روزه به اتمام برسد از برکت این ختم مال فراوانی به او برسد.

لازم به ذکر است در این ختم اثر عجیبی در ازدیاد رزق می باشد.

الله اعلم

 تذکر مهم:

به طور کلی ازدیاد رزق چند کلید اصلی و کلی دارد که 2 مورد مهم آن پرداخت خمس و نماز صبح می باشد.

چنانچه اهل پرداخت خمس نیستید یعنی حاضر نیستید حق مسلم امام زمان خود را از مال خود جدا کرده و پرداخت نمایید و دوم اینکه به نماز صبح خود اهمیت نمی دهید و غالبا نماز صبح تان قضا میشود خود را با انجام این نوع اذکار و ... خسته نکنید چرا که تاثیر آنها در حداقل ممکن است.

http://eitaa.com/joinchat/5046272C64758abd3a

 

امام کاظم علیه السلام فرمودند:دعا در سجده ی بعد از نماز مغرب مستجاب است.

من لا یحضره الفقیه ج۱ ص ۳۳۱

 آیا حاضریم هر شب در سجده بعد از نماز مغرب برای فرج دعا کنیم ؟

eitaa.com/emame_zaman

 

حضرت آیت الله شوشتری
برای توسل به امیرالمومنین علی علیه السلام وبرآورده شدن حاجات این ذکر را با وضو بگویید

یاعلی یاایلیا یاباحسن یاباتراب

@havadaranecoyeyar

 

 دو ذکر ارزشمند برای پیشرفت معنوی

1 در کتاب مصباح مرحوم کفعمی نقل کرده که برای کشف حجاب از دل بعد از نماز صبح دست بر سینه بگذارید و ۷۰ مرتبه بگویید :

 یا فتّاح

 مفاتیح‌الجنان-تعقیبات نماز صبح


2 هر کس با خلوص و اعتقاد تمام بعد از نماز صبح ۱۰۰ بار بگوید :

 عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ

خدای تعالی او را از اهل یقین گرداند و از اصحاب کشف شود.چنانکه اسرار صورت و معنی بر او روشن گردد و هر کاری را آغاز کند فتح برایش حاصل گردد و از امور غیبی بهره مند گردد.

 کتاب هزار و یک ختم / ختم ۵۸۱

 eitaa.com/emame_zaman

 

نکات اخلاقی وعرفانی:

دهان روح و دهان جسم

انسان دو دهان دارد:
یکی گوش که دهان روح اوست و دیگر دهان که دهان تن اوست. این دو دهان خیلی محترم‌اند.

 انسان باید خیلی مواظب آن‌ها باشد، یعنی باید صادرات و واردات این دهن‌ها را خیلی مراقب باشد.
 آن‌هایی که هرزه‌خوراک می‌شوند،‌ هرزه کار می‌گردند. کسانی‌که هرزه‌شنو می‌شوند،‌ هرزه‌گو می‌گردند.

وقتی واردات انسان هرزه شد، ‌صادرات او هم هرزه و پلید و کثیف می‌شود. یعنی قلم او هرزه و نوشته‌هایش زهر‌آگین خواهد شد.

حضرت وصی،‌ امیرالمومنین‌ علیه السلام فرمود: عمل نبات است و هیچ نبات از آب بی‌نیاز نیست و آب‌ها گوناگون‌اند. هر آبی که پاک است،‌ آن نبات هم پاک و میوه‌اش شیرین خواهد بود؛ و هر آبی که پلید است،‌ آن نبات هم پلید و میوه او تلخ است. خود عمل، ‌حاکی است که از چه آبی روئیده شده است.

علامه حسن‌زاده آملی

https://eitaa.com/joinchat/864551160Cd64634ffd5

چه بسا مصلحت انسان در این است که دعایش مستجاب نشود و یا در آخرت نتیجه اش را ببیند؛ ولى به هر حال، دعاهاى وارده از امامان بر دنیا و آخرت انسان تأثیرگذار خواهد بود.
5.نسبت به دعاهایی که از دیگران می شنوید و یا در اینترنت می بینید، عکس العمل نشان ندهید، بلکه نگاهی به کتابهای معتبر أدعیه که نویسنده آنها متعهد هستند، داشته باشید، همانند کتاب "اصول کافى، جلد 4، بخش دعا" و کتاب "مفاتیح الجنان" که دعاهای آمده معروف و مشهور است.

دعا و راههای مختلف برای اجابت دعا:
یکى از راه‏ها، نماز جعفر طیّار است که کیفیت آن در مفاتیح الجنان مذکور است. شما چهار جمعه این نماز را بخوانید و در پایان هر مرتبه، حاجات خود را از خداوند طلب کنید.
راه دیگر، زیاد خواندن ذکر یونسیه است: «لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّى کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین»(2) «معبودى جز تو نیست، منزّهى تو، راستى که من از ستمکاران بودم.» البته توجه به مضمون ذکر یونسیه هم داشته باشید؛ چرا که بعد از این ذکر بود که خداوند فرمود: « فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِ »(3) پس [دعاى‏] او را برآورده کردیم و او را از اندوه رهانیدیم، و مؤمنان را [نیز] چنین نجات مى‏دهیم. البته ذکر صلوات بر محمد و آل محمد برای اجابت دعا سفارش زیادی شده است.
دو مطلب قابل دقت و توجه در این ذکر هست؛ یکى، حُسن ظن به خداوند. دوم، اعتقاد و اعتراف به بدى‏ها و نواقص خویش. ما باید با تمام وجود باور کنیم که خداوند غنى، بى‏نیاز، کریم، جواد، مهربان و توانا است. پس از طرف او هیچ مانعى جهت برآوردن حاجات نیازمندان درگاهش وجود ندارد. در مقابل، این ما هستیم که سراپا نقص و کاستى هستیم و خود را طلب‏کار خداوند مى‏دانیم؛ در حالى که طلبى از او نداریم و هر آنچه را هم که داریم، از سر لطف و رحمت او است. پس همراه با خوشبینى به خداوند و توجه به کاستى‏هاى خویش و بدون حالت طلب‏کارانه، دست تضرّع به درگاه آن تواناى کریم بلند کنید و از اصرار خسته نشوید.
اما راه دیگر، نذر کردن براى استجابت دعا است. البته باید کاری که برای آن نذر می کنید، باید از نظر شرعی جایز و پسندیده باشد و توانایی انجام آن را هم داشته باشید.

پی نوشت ها:
1. بقره(2) آیه 216.
2.أنبیاء (21) آیه87.
3. أنبیاء (21)آیه88.

 

دستورالعمل مرحوم قاضی برای رفع مشکلات دنیوی و اخروی

حاج شیخ علامه انصاری لاهیجی نیزکه از شاگردان مرحوم قاضی هستند،‌ می‌گفت:روزی از ایشان پرسیدم که در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی، و در بن‌بست کارها به چه ذکر مشغول شوم تا گشایش یابم؟ در جواب فرمودند:
«پس از پنج مرتبه صلوات و آیةالکرسی، در دل خود (بدون آوردن به زبان) بسیار بگو: «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تَشاء» تا ان شاء الله گشایش یابد.
علامه انصاری فرمودند: من در مواقع گرفتاری‌های صعب و مشکلات لاینحل به این دستور عمل کردم و نتیجه‌های عجیب گرفتم.
https://eitaa.com/joinchat/864551160Cd64634ffd5

 

آیت الله مصباح یزدی :

یکی از واعظان تهران، بعد از نماز مغرب و عشاء از علامه طباطبائی پرسید : چگونه در نماز، حضورقلب بیابم؟ فرمود : زیاد سخن نگویید ، پرگو نباشید!

ز مهر افروخته، ص 36

 

استاد شوشتری حفظه الله:
در یک روز جمعه ، بنده به مسجد مقدّس جمکران مشرّف شده بودم ، نماز امام زمان «عَجَّل اللهُ تَعالَی فَرَجَهُ الشَّریف» را در داخل مسجد خواندم سپس در صحن ، در نقطه ای خلوت دو رکعت نماز استغاثه به حضرت را با دعای «سَلامُ الله ِ الکامِل التَّام . . . »را زیر آسمان خواندم .
« این دعا در مفاتیح الجنان و قبل از مناجات خَمسَ عَشَرَه است »

به خانه برگشتم و بعد از نماز خوابیدم ، در خواب حضرت مهدی «عَجَّل اللهُ تَعالَی فَرَجَهُ الشَّریف» را دیدم که در کنا ر حرم حضرت معصومه «سلام الله علیها» به همراه چند نفر عبور می کنند . . . من هم پشت سر آنها حرکت کردم ، حضرت برگشتند و به سمت من آمدند و با نوک انگشتان مبارک روی قلبم زدند و فرمودند :

ما را یاد کرد ی ، ما هم تو را یاد می کنیم ؛ اُذْکُرُونِی اَذْکُرْکُم » و همچنین استادی به من معرفی کردند که استفاده فراوانی از آن استاد بردم
دوستان دیگرنیز از این دو نماز استفاده کرده و نتیجه گرفتند
#امام_زمان
#استغاثه
#هواداران_کوی_یار
غم عشق شیخ شوشتری

 کانال هواداران کوی یار  @havadaraneyar

 

وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا

 برای خدا اسمهای نیکویی است پس خدا را با آن اسمها بخوانید ( اعراف آیه ۱۸۰)

اسم اعظم الهی

از شیخ جعفر مجتهدی رحمه‌الله علیه نقل شده:

زمانی که در نجف اشرف اقامت داشتم به مولا امیرالمؤمنین عرض کردم: ای مولای من، اسم اعظم را به من عطا فرمایید.
حضرت در پاسخ، 21 روز ریاضت در مسجد کوفه برای من تجویز نمودند.

روزها و شبها می‌گذشت... و در این 21 شبانه روز به ریاضت و شب زنده‌داری خود ادامه می‌دادم و به دستور حضرت امیر کاملا عمل می‌کردم.

سرانجام شب بیست و یکم فرا رسید.
و مشغول ذکر بودم و تا نزدیکی‌های صبح از اسم اعظم خبری نشد.

به حضرت عرض کردم: مولای من! طبق دستور شما وظایفم را انجام دادم (اما چرا نتیجه‌ای نگرفتم؟)

دراین هنگام، ناگهان ستونی از نور، از جانب آسمان به طرف همان استوانه‌ای که من در کنار آن نشسته بودم، درخشش کرد و ندایی بلند شد که:

« شیخ جعفر، اسم ولی هر زمان اسم اعظم الهی است »

 کانال هواداران کوی یار

 @havadaraneyar

آیت الله انصاری همدانی رحمه‌الله علیه:

« بدون استاد، راه بسیار مشكل است. اما هر كس كه طلب حقیقی داشته باشد، حتماً متحیر نمی ماند. خداوند غیور است و طالب را رها نمیكند. و من اگر یك نفر طالب توحید رو سراغ داشته باشم هر جای دنیا كه باشد به سراغش می روم. »

 کوی بی نشان ها

[هواداران کوی یار]
سخنان بزرگان و اولیای الهی

 @havadaraneyar

 

استاد معظم حضرت آقای شوشتری از مرحوم شاه موسوی سوال کرده بودند از حضرت چه خبر؟
خبر تازه‌ای دارید؟
مرحوم سید فرمودند: فرج نزدیک است، ما باید دائم فکر فرج باشیم، یاد امام زمان یعنی خبر از حضرت است، هر فکر و دلی لیاقت یاد حضرت صاحب الزمان( عجل الله تعالی فرجه الشریف را ندارد. بعد به ایشان فرمودند: آقای شوشتری شما که خودتان از اخبار حضرت مطلعید و جوانان را مشتاق امام زمان کرده اید و این کار بسیار پسندیده ای است.

کانال هواداران کوی یار 

 @havadaraneyar

 

 سفارش به دو دستور العمل از جانب حضرت آیت الله شوشتری در تاریخ:
نهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲
دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم

 بنا به فرمایش و توصیه حضرت آیت الله شوشتری –حفظه الله- جهت رفع بلاهای عمومی خصوصاً بیماری کرونا، دو دستورالعمل زیر انجام شود:

 دستور اول:
 مداومت به این چند جمله مخصوصا جمله آخر [اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین] خیلی در دور کردن بلا موثر است.

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعالَمِينَ، حَسْبُنَا اللّٰهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ، نِعْمَ الْمَوْلى وَ نِعْمَ النَّصيرُ، لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ، اللَّهُمَّ اِیّاکَ نَعْبُدُ وَ اِیّاکَ نَسْتَعین

 دستور دوم:
خانواده هایی که به صورت جمعی بیمار شده اند، تمام اعضای خانواده اذان بگویند (چه در وقت اذان و چه در غیر آن). بلا را با اذان از خانه خود دور کنید.
کانال هواداران کوی یار
@havadaraneyar

 

 #دست_توسل
 دعای ام داوود و حاجت روایی با آن
 امام جعفر صادق علیه‌السلام به ام داوود فرمودند:
 چرا غفلت مى كنى از دعاى استفتاح،(دعای ام داوود) و آن دعایى است كه درهاى آسمان براى آن باز مى‏ شود، صاحبش فى‏ الفور مورد اجابت مى‏ گردد، و براى صاحب این دعا پاداشى جز بهشت نیست .

 بارالها بحق عمه سادات همانطور که دعای ام داوود را در این روز اجابت کردی و پسرش را از زندان آزاد نمودی دعای ما را نیز مستجاب کن و ما را هم از زندان غیبت نجات بده.

 خوشا به حال افرادی که حاجت خود را در اعمال ام داوود فرج امام زمان قرار میدهند.

 @jamkaran_ir
www.jamkaran.ir

 

دعاي امام سجادعلیه السلام در سجده براي رفع گرفتاري و بيماري

طاووس يماني که از اصحاب امام سجاد علیه السلام هستند می گوید:
نصف شبي داخل حجر اسماعيل شدم. ديدم كه حضرت امام زين العابدين در سجده است، و كلامي را تكرار مي كند. چون گوش كردم، اين دعا بود:
 « اِلهيٰ عُبَيْدُكَ بِفِنٰائِكَ، مِسْكِينُكَ بِفِنٰآئِكَ، فَقيرُكَ بِفِنٰآءِكَ. سائلک بفائک»

 بعد از آن، هرگونه بلا، اَلَم و مرضي كه مرا پيش آمد، چون نماز كردم، و سر به سجده نهادم، اين كلمات را گفتم. مرا خلاصي و فَرَجي روي داد.

 فِنٰاء، در لغت به معني فضاي دَرِ خانه است؛ [يعني:] بنده تو ، مسكين تو ، فقیر تو و محتاج تو، بر درگاهت منتظر رحمت توست، و چشم عفو و احسان از تو دارد.

هركس اين كلمات را از روي اخلاص بگويد، البتّه اثر مي كند؛ و هر حاجت كه دارد، بر مي آيد.

منبع منتهي الآمال
نويسنده مرحوم حاج شيخ عباس قمي
[هواداران کوی یار]
سخنان بزرگان و اولیای الهی
 @havadaraneyar

 

از یکی از اکابر اولیاءالله پرسیده شد که ناب ترین تجربه‌ی شما در تمام سالهای سلوکتان چیست؟
پاسخ فرمودند:"اینکه عمل، عمل می‌آورد، و عمل نکردن، بی عملی؛
یعنی به هر میزان که شما عمل کنید، به همان مقدار توفیق پیدا می کنید که اعمال بیشتری را انجام دهید و هر اندازه که کم کار کنید، همان‌قدر توفیق انجام اعمال (صالح) به شما کمتر داده می شود و پس از مدتی، دیگر توفیق عمل کاملا از شما سلب می گردد."
 کانال هواداران کوی یار
 @havadaraneyar

 

دستور العمل یافتن استاد در کلام آیت الله شوشتری حفظه الله:هر کس می خواهد استاد خودش را پیدا کند باید یک چله یکی از دعاها و زیارت های ایام غیبت مانند زیارت آل یاسین را باتوجه بخواند و از حضرت مهدی علیه السلام تقاضای استادی بنماید.
آقا امام زمان در همین ایام غیبت به سبک خاصی فیضشان را به افراد خدا جوی مخلص می رساند
قلم اینجا رسید و سر بشکست
ولی حقیر توصیه میکنم که علی الدوام دست شما به دامن این دو‌چیز باشد
1- قرآن
2- عترت
پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله وسلم فرمودند
انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی
 کانال هواداران کوی یار
 @havadaraneyar

 

حضرت استاد آیت الله عبدالقائم شوشتری حفظه الله:
مناجات خمسه عشر را بخوانید اگر دل انسان مانند سنگ باشد در مقابلش طاقت نمی آورد...
 در مسجد الحرام صحیفه سجادیه دستم بود عالم سنی گفت این کتاب چیست وقتی دعایی از صحیفه را مطالعه کرد ،با کمال تواضع تقاضا کرد که من این کتاب را به ایشان بدهم و من هم هدیه به او دادم و در این چند روز انیس و مونسش بود و بی اختیار اشک از چشمانش می آمد.
کانال هواداران کوی یار  @havadaraneyar

 

الإمامُ الباقرُ عليه السلام :و اللّه ِ ، ما يَنْجو مِن الذَّنْبِ إلاّ مَن أقَرَّ بهِ .
[بحار الأنوار : 6/36/56.]
امام باقر عليه السلام :به خدا سوگند تنها آن كس از گناه نجات پیدا میکند كه به آن اعتراف كند
 کانال هواداران کوی یار
 @havadaraneyar

 

#آیه_درمانے #باب_خانه_دار_شدن
خواندن مداوم و هر روز آیه 29 سوره مومنون ۷۰ بار بعد از نماز صبح جهت خانه دارشدن بسیار مفید است
دعاهاےسرازیر شدن رزق وروزی محمدمهدےکوثری ص۹۷
@Areffane
«اَلَّلهُم‌عجِّل‌‌لِوَلیِڪَ‌‌الفرَج»

 

 دعای برآورده شدن #حاجات
از حضرت علی علیه السلام

 در حدیثی مهم امام صادق(ع) از پدر بزرگوارشان از عبدالله پسر جعفر (ع) نقل می کنند که ایشان فرمود:

 عمویم علی بن ابی طالب به من گفت آیا دوست نداری کلماتی به تو بگویم که قسم به خدا تا بحال به حسن و حسینم نگفته ام؟!!

 هنگامی که حاجتی به خدا داشتی و دوست داری به آن دست یابی بگو:↯↯

لا اِلهَ اِلّا اللهُ الحَلیمُ الکَریمُ لا اِلهَ اِلّا اللهُ العَلِیُّ العَظیمُ سُبحانَ اللهِ رَبِّ السَّمواتِ اَلسَّبعِ و ما فیهِنَّ و ما بَینَهُنَّ وَ رَبِّ العَرشِ العَظیمِ وَ الحَمدُللّهِ رَبِّ العالَمین اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ بِاَنَّکَ مَلِکٌ مُقتَدِرٌ وَ اَنتَ عَلی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ ما تَشاءُ مِن کُلِّ شَیءٍ یَکونُ

سپس حاجت خویش را از خدا طلب کن.

محاسن برقی صحفه ۳۴
بحارالانوار جلد ۹۵ صحفه ۱۵۷
#باب_حاجات
به کانال راز اجابت بپیوندید 
https://eitaa.com/joinchat/3451257117C5293fed5b4

 

ذکر ثروتمند شدن تا #هفت_نسل
#وسعت_رزق
از پیامبر اکرم خدا (ص) روایت شده است که هرکس می خواهد رزق و روزی او زیاد شود و به آسانی به او برسد، باید هر صبح و هر شب، سه مرتبه این دعا را بخواند،
و گفته شده: این دعا به حدی نتیجه می دهد که فرزندان شخص دعا کننده هم تا هفت بطن، محتاج نمی گردند،
بعون الله تعالی.

ودعا این است:

یا اللهُ یا اللهُ یا اللهُ،یا رَبُّ یا رَبُّ یا رَبُّ،یا حَیُّ یا قََیُّومُ،یا ذَالجَلالِ وَ الإِکرامِ،أَسئَلُکَ بِاسمِکَ
العَظیمِ الأَعظَمِ،أَن تَرزُقَنی رِزقاً واسِعاً حَلالاً طَیِّباً،بِرَحمَتِکَ یا أَرحَمَ الرَّاحِمینَ

کلیات مفاتیح الحاجات، ص۸۷
به کانال راز اجابت بپیوندید 
https://eitaa.com/joinchat/3451257117C5293fed5b4

 

 

 استاد شوشتری حفظه الله

مرحوم سید علی قاضی طباطبایی فرموده بودند
اگر سی سال به دنبال استاد کاملی بگردید و پیدا کنید نیمی از راه را رفته اید

به نظر من ایشان خیلی ملاحظه نموده اند بنده معتقدم
اگر همچین استادی را یافتیم۹۰درصد راه را رفته ایم لذا نشست و برخاست با عاشقان خدا به شرطی که مزاحمت برای ایشان ایجاد نکنیم بسیار در رشد سلوکی موثر است
#کپی_آزاد
 کانال هواداران کوی یار
 @havadaraneyar

 

 مرکب دل

ره سپردن به‌سوی‌ خداوندمتعال با دلها، از به رنج افکندن اعضای بدن با اعمال، رساننده‌تر [به سرمنزل مقصود] است.

امام جواد (ع)

 با دل، سریع‌تر میتوان به خداوند رسید تا با عبادات عملیِ مستحب*با «معرفت پیداکردنِ بیشتر به او» و «یادش»، با سرعت تر از نوافل کم‌توجه، حرکت خواهیم کرد*بهترست بجای اقامه‌ی سریع نمازهای مستحب، لحظاتی در صفات و افعال، تمرکز کرده و بیندیشیم... بشنویم و ببینیم

https://eitaa.com/joinchat/864551160Cd64634ffd5

 

گاهی با یک #سَحَر، بن‌بست ها باز می شود!

عالم ربانی شیخ جعفر ناصری (حفظه الله)
دربـاره اثـرات عبـادت در سحـر می فرمایند:

گـاهـی بـرای یـک بنبستـی کـه در زندگـی پیـش
آمـده، مـدت هـای طولانـی بـایـد انسـان صدمـه
بـخـورد، تـا بـرطـــرف شـود؛ امـا بـا یـک #سَـحَــر،
قضیـه اش حـل مـی شـود.

 کانال معرفتی و اخلاقی نمازشب
 @namazeshab_net

 

نکته اخلاقی وسلوکی

 به حرفش گوش ندهی، می‌رود

شيطان پليد مى‌خواهد مُطاع باشد، لذا اگر نافرمانى شود ديگر به سراغ كسى از شما نمى‌آيد.

امام صادق (ع)

 مطاع یعنی، مورد اطاعت یا اطاعت‌شونده*اگر روی یک مسئله‌ای برای شما زوم کرده، و به آن گیر داده و دست از وسوسه برنمیدارد، یعنی اطاعت شما را از خودش در آن موضوع دیده وگرنه میرفت!مردانه «نه» بگو و از او سرپیچی کن تا برود...


https://eitaa.com/joinchat/864551160Cd64634ffd5

لینک گروه مشاوره وپاسخگویی شرعی

 

اعمال رو پانزدهم رجب

 خلاصه داستان عجیب ام داوود

ام داوود، خانمی بود که در زمان امام صادق علیه السلام زندگی می کرد و پسری به نام داوود داشت.
روزی ماموران حاکم، داوود را دستگیر کردند و به زندان انداختند.
ام داوود به محضر امام صادق علیه السلام رفت و کمک خواست.
امام صادق علیه السلام هم این دعا را به او آموخت و فرمود:
«این دعا، درهای آسمان را باز میکند و فورا به اجابت می رسد...».
ام داوود دستور امام را عملی کرد و همان شب، خواب پیامبر صلی الله علیه وآله را دید که به او مژده اجابت داد.
از قضا همان شب، حاکم ظالم، خواب امیرالمومنین علیه السلام را دید که فرمود: «اگر داوود را آزاد نکنی تو را به آتش خواهم انداخت». 
حاکم هم همان شب، داوود را از زندان آزاد کرد.
.
طریقه دعای ام داوود
دعای ام داوود را به دو روش می توان انجام داد: مفصل و مختصر
روش مفصل:

سه روز 13 و 14 و 15 رجب را روزه میگیری.
در روز پانزدهم، نزدیک ظهر غسل می کنی.
نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به جا می آوری.
بعد از نماز عصر، در جای خلوتی که کسی با تو صحبت نکند رو به قبله می خوانی:
سوره حمد صد مرتبه
سوره توحید صد مرتبه
آیت الکرسی ده مرتبه
و بعد از آن این سوره ها را می خوانی:
سوره انعام
سوره اسرا
سوره کهف
سوره لقمان
سوره یس
سوره صافات
سوره فصلت
سوره شوری
سوره دخان
سوره فتح
سوره واقعه
سوره ملک
سوره قلم
سوره انشقاق
و سوره های بعد از انشقاق تا آخر قرآن را میخوانی
(اگر نمی توانی سوره ها را درست قرائت کنی میتوانی به جای این سوره ها، هزار بار سوره توحید را بخوانی)
پس از همه اینها، دعای ام داوود را می خوانی.
.
روش مختصر:

بزرگان بر مبنای روایات، برای کسانی که عذری دارند یا طاقت انجام روش مفصل را ندارند، طریقه های مختصری برای اعمال ام داوود بیان کرده اند که یکی از آنها این است:
.
سه روز 13 و 14 و 15 رجب را روزه میگیری.
در روز پانزدهم ماه رجب ، نزدیک ظهر غسل می کنی.
نماز ظهر و عصر را با رکوع و سجود نیکو به جا می آوری.
بعد از نماز عصر، در جای خلوتی که کسی با تو صحبت نکند رو به قبله می خوانی:
.
یک مرتبه سوره حمد
صد مرتبه سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ
یک مرتبه آیت الکرسی (تا هم فیها خالدون)
صد مرتبه اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ.

و بعد دعای ام داوود را می‌خوانی

زادالمعاد ص26  بحارالأنوار ج‏95، ص397

#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#حضرت_زینب س
#دعای_ام_داوود

 

 استاد شوشتری حفظه الله:

از خواندن دعای علقمه بعد از زیارت عاشورا غفلت نورزید در این دعا مطالبی هست که در دعاهای دیگر نمی باشد

اگر قرار باشد بین زیارت عاشورا و دعای علقمه یکی را بخوانید دعای علقمه را انتخاب کنید

#امام_حسین
#عاشوراکانال هواداران کوی یار 

 @havadaraneyar

 

گاهی با یک #سَحَر، بن‌بست ها باز می شود!

عالم ربانی شیخ جعفر ناصری (حفظه الله)
دربـاره اثـرات عبـادت در سحـر می فرمایند:

گـاهـی بـرای یـک بنبستـی کـه در زندگـی پیـش
آمـده، مـدت هـای طولانـی بـایـد انسـان صدمـه
بـخـورد، تـا بـرطـــرف شـود؛ امـا بـا یـک #سَـحَــر،
قضیـه اش حـل مـی شـود.

 کانال معرفتی و اخلاقی نمازشب
 @namazeshab_net

 

 اگر دوست دارید برای نماز شب بیدار شوید

امام کاظم علیه السلام فرمودند :

کسی که دوست دارد برای نماز شب بیدار شود هنگام خواب بخواند:

اللَّهُمَّ لَا تُنْسِنِي ذِكْرَكَ وَ لَا تُؤْمِنِّي‏ مَكْرَكَ‏ وَ لَا تَجْعَلْنِي مِنَ الْغَافِلِينَ وَ أَنْبِهْنِي لِأَحِبِّ السَّاعَاتِ إِلَيْكَ أَدْعُوكَ فِيهَا فَتَسْتَجِيبَ لِي وَ أَسْأَلُكَ فَتُعْطِيَنِي وَ أَسْتَغْفِرُكَ فَتَغْفِرَ لِي إِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.

 خداوند دو ملک به سوی او می فرستد تا او را بیدار کنند.اگر بیدار نشد خداوند دستور می دهد برایش استغفار کنند و اگر در آن شب بمیرد شهید از دنیا رفته است.و اگر بیدار شود برای نماز شب، هر چه از خدا بخواهد به او کرامت می کند.

 معارف بسیار عظیمی که در این دعا قرار داده شده است. اثرات خواب و غافل بودن از نماز شب و برکات دعا و نماز سحر را فقط امام معصوم می تواند اینگونه بیان کند..

 لحظه خواب بگویید آقا جان امام زمانم پدر مهربان، لحظه ی مناجات و نماز شبت نظر و گوشه چشمی هم به من کن و مرا بیدار کن ....

#امام_زمان
#اعمال_منتظران
 eitaa.com/emame_zaman

 

آیت الله جعفر توسلی رحمه‌الله علیه

« لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَةالزهراء» را زیاد بگویید. روزی ۱۳۵ بار. مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ (از جایی که گمان نمی بری) به شما رزق می رسد.

لعن کردن دشمنان حضرت فاطمه الزهرا علیها السلام به این عبارت: کنز است، از گنج هم بالاتر است، خیلی راه‏گشا و پر برکت است.

این از الطاف الهی به من است و این لعن را از کتابی نیاموختم. این لعن را زیاد بگویید و حضرت زهرا (سلام الله علیها) را خطاب قرار دهید. مشکلات به‏ صورت اعجازآمیزی حل می ‏شود. از این لعن برکاتی دیدم.

این لعن، از طریق عارفانه به من رسیده است، نه این‏که کسی به من آموخته باشد. از خود اهل بیت (علیهم السلام) به من رسیده است که این لعن را به این نحو بگو. حرف من این است؛ صلواتی که بی‏ لعن باشد، تکمیل نمی‏ شود.
اللهم رزقنا شفاعتها و زیارتها و برکاتها و اعجازها.

کتاب در محضر عارف دارالشفا ص۱۳

#فاطمیه

 کانال هواداران کوی یار 

 @havadaraneyar

 

ساعت خواب 

خواب آقای قاضی چهار ساعت بود. یک ساعت در روز و سه ساعت در شب.
می گفت: خواب عموم مردم سه مرحله دارد؛
مرحله شروع خوابیدن که از ابتدای دراز کشیدن شروع می شود و تا رسیدن به عمق خواب ادامه پیدا می کند.
مرحله بعدی، خواب عمیق است که زمانش به تناسب مزاج و سن افراد فرق می کند. اصل خواب که نیاز بدن را رفع می کند همین مرحله است.
مرحله سوم بازگشت از خواب عمیق است تا بلند شدن از رختخواب.
اگر کسی بتواند با تمرین و تلاش، از مرحله اول و سوم بی نیاز شود، فقط مرحله دوم باقی می ماند و این مرحله هم بیشتر از چهار پنج ساعت طول نمی کشد.

#سیره_عرفا_و_بزرگان 

 @namazeshab_net

 

 با این اخلاق؟!

خدمت آقای قاضی آمده بود و از او تشرف به محضر امام زمان عج را طلب می کرد. می‌خواست استاد برایش اجازه ورود بگیرد. آقای قاضی سرش را بالا آورد.

نگاهش تیز شد:
《با این اخلاق بد و تند خویی در خانه، چگونه می شود به این مقامات رسید؟!》

 @namazeshab_net

 

 امام صادق علیه السلام فرمودند :

 هر کس بعد از نماز جمعه هفت مرتبه این صلوات را بگوید از اصحاب امام زمان-عج الله تعالی فرجه الشریف-خواهد بود:

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ

 خدايا درود فرست بر محمد و آل محمد وتعجیل کن درفرج آل محمد


 بحارالانوار جلد ۶۰ ص ۹۵

#امام_زمان
#اعمال_منتظران

 eitaa.com/emame_zaman

 

#آیت_الله_بهجت #روزه
 آقازاده مرحوم آیت الله بهجت قدس سره تعریف می کردند که اواخر عمر ایشان، پیرمردی از شاگردهای آیت الله بروجردی را خدمت آقا فرستادیم و به ایشان گفتیم آقا را توجیه کند و بگوید که آقا از مصادیق شیخ و شیخه (پیرمرد و پیرزن) هستند تا شاید روزه نگیرند.
 آن فرد یک ساعتی با آقا صحبت کرده بود و حتی روایتی را نقل کرده بود که راوی از حضرت می‌پرسند سن شیخوخت به حسب طبیعت چقدر است، حضرت فرموده بودند همان سن من و شما است.
 آیت الله بهجت قدس سره فرموده بودند: «خیر آقا، ما در نجف یک نفر را می‌دیدیم ۱۰۴ سالش بود، در کل ۲۴ساعت یکبار غذا می‌خورد و می‌گفت من حالا که ماه رمضان است این یک وعده غذا را، شب می‌خورم؛ زیر نور ماه بدون چراغ قرآن می‌خواند؛ روزه‌هایش را هم می‌گرفت و خیلی هم قوی بود و در مدرسه صدر دائم دور حوض‌ می‌تابید و لعن بر اعداء اهل بیت می‌کرد و ... نه؛ به این حرف‌ها نیست.»
 آقازاده آقا می فرمود: طرف بیرون آمد و به من گفت با آقا صحبت کردم اما آقا مثل اینکه نظرشان این است که انسان تا در دنیاست متصف به شیخوخت نمی‌شود! [کنایه از اینکه از بس از روزه و ماه مبارک بهره می بردند در سنین بالا و با وجود کهولت سن حاضر نبودند از آن دست بردارند]
کد ۴۳۲
 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
‌ ‌

 

 چرا بعضی وقت‌ها بدون هیچ دلیلی حس می‌کنیم حالمان خوب است؟

 «بعضی وقت‌ها انسان می‌بیند یک حال خوشی دارد؛ حالت نورانی دارد! نمی‌داند علتش چیست. هر چه فکر می‌کند، هیچ علتی پیدا نمی‌کند نه کار خاصی کرده، نه نماز خاصی خوانده؛ هیچ کاری نکرده است!

 نمی‌داند در کوچه‌ای، جایی، رد می‌شده و فقط گذرا ، حضرت (عج) از کنارش رد شده است.این نورانیّت و حال خوش، به همین جهت در این شخص ایجاد شده است»

 به نقل از مرحوم آیت الله بهجت(ره)
برشی از کتاب «حضرت حجت(ع)

#امام_زمان

 eitaa.com/emame_zaman

 

 توسل به امام زمان (عج) در سختی ها
 روايت شده است اگر مؤمني که امري از امور دنيوي يا اخروي بر او سخت شده، به صحرا رود و اين دعا را هفتاد مرتبه بخواند، امداد و کمکي از جانب حضرت بقيّة اللَّه ارواحنا فداه به او مي‏رسد.
يا فارِسَ الْحِجازِ أَدْرِکْني،
يا أَبا صالِحِ الْمَهْدِيَّ أَدْرِکْني،
يا أَبَا الْقاسِمِ أَدْرِکْني أَدْرِکْني
وَلاتَدَعْني، فَإِنّي عاجِزٌ ذَليلٌ
 منتخب الختوم ص ۱۹۶

البته مرحوم رازی توصیه کردند این توسل در سحر شب جمعه انجام شود و دعا را هم به طریق زیر با اندکی اختلاف نقل کردند:
يا فارس الحجاز ادركني يا اباصالح المهدي ادركني يا اباالقاسم المهدي ادركني يا صاحب‌الزمان ادركني ادركني ادركني و لا تَدع عَنِّی فاِنِّی عاجِزٌ ذَلِیلٌ.

#امام_زمان
#توسلات_مهدوی
 eitaa.com/emame_zaman

 

 استاد شوشتری رحمه‌الله علیه

«نماز توبه و استغفار روز یکشنبه »

 یکشنبه آخر ماه شعبان قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این نماز خوانده شود

قوی ترین دستور العمل در این خصوص

خدا رحمت کند کسی را که برای اولین بار این دستورالعمل را به من یاد داد

بنده اولین باری که این دستور را انجام دادم اینقدر سبک شدم که احساس کردم مثل ملائک میتوان پرواز کنم


#انتشارآزاد به هر لینکی که دوست دارید
 کانال هواداران کوی یار 

 @havadaraneyar

 

دعایی که در لحظه افطار بنده را تاعرش بالا می‌برد

 امام صادق(ع) فرمودند: رسول خدا(ص) به امام علی(ع) فرمود: اباالحسن! ماه رمضان نزدیک شده است، قبل از افطار دعا کن، جبرئیل پیش من آمد و گفت: یا محمد! کسى که در ماه رمضان با این دعا قبل از افطار دعا کند، خداوند دعاى او را مستجاب، نماز و روزه او را قبول و 10 دعاى او را مستجاب مى‌کند، گناه او را بخشیده، غم و غصه او را از بین برده، گرفتاری‌هایش را بر طرف کرده، حاجات او را برآورده کرده، او را به مقصودش رسانیده، عمل او را با عمل پیامبران و صدیقان بالا برده و در روز قیامت چهره او درخشان‌تر از ماه شب چهارده خواهد بود.

آن دعا این است:

 اللَّهمَّ ربَّ النُّورِ العَظیم، ورَبَّ الکُرسیِّ الرَّفیع، ورَبَّ البَحرِ المَسجور، ورَبَّ الشَّفعِ الکَبیر، والنُّور العَزیز، ورَبَّ التَّوراهِ والإنجیلِ والزَّبورِ، والفُرقانِ العَظیمِ. أنت إلهٌ مَن فی السَّمواتِ وإلهُ مَن فی الأرضِ لا إلهَ فِیهِما غَیرُکَ، وأنتَ جَبّارُ مِن فی السِّموات وجَبّار مَن فی الإرضِ لا جَبّار فیهِما غَیرُکَ، أنت مَلِکُ مَن فی السَّموات، ومَلِکُ مَن فی الأرضِ، لا مَلِکَ فیهما غَیرُکَ، أسألُکَ بِاسمِکَ الکَبیرِ، و نُور وَجهِکَ المُنیرِ، وبمُلکِکَ القَدیمِ. یا حَیُّ یا قَیِّومُ، یا حَیُّ یا قَیُّوم یا حَیُّ یا قَیّوم، أسألُکَ بِاسمِکَ الّذی أشرَقَ بِهِ کُلِّ شَیءٍ، وبِاسمِکَ الّذی أشرَقَت بِهِ السّمواتُ والأرضُ، وبِاسمِکَ الّذی صَلُحَ بِهِ الأوَّلونَ، وبِهِ یَصلُحُ الاخِرونَ.

یا حَیّاً قَبلَ کُلِّ حَیّ، ویا حَیّاً بَعدَ کُلِّ حَیّ، ویا حَیُّ لا إلهَ إلا أنت صَلِّ علی مُحَمّدٍ وآلِ مُحَمَّد، واغفِر لی ذُنُوبی، واجعَل لی مِن أمرِی یُسراً وفَرَجاً قَریباً، وثَبِّتنی علی دینِ مُحَمَّدً وآل محمد و وعلی هُدی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّد، وعلی سُنَّهِ مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّد، علیه وعلیهِم السَّلام.

واجعَل عَملِی فی المَرفوعِ المُتَقَبِّلِ، وهَب لی کما وَهَبتَ لأولیائِکِ وأهلِ طاعَتِکَ، فانّی مُۆمِنٌ بِکَ، ومُتَوَکِّلٌ عَلیک، مُنیبٌ الیکَ، مَعَ مَصیری إلیکَ، وَتَجمَع لی ولأهلِی وَلوِلَدَی الخَیرَ کُلَّهُ، وتَصرِف عَنّی وَعَن وَلَدی وأهلِی الشَّرَّ کُلَّهُ. أنتَ الحَنّانُ المَنّانُ بَدیعُ السّمواتِ والأرضِ، تُعطِی الخَیرَ مَن تَشاءُ، وتَصرِفُهُ عَمَّن تَشاءُ، فَامنُن علی بِرَحمَتِکَ یا أرحَمَ الرّاحِمِینَ.

 کتاب المراقبات
#امام_زمان
#رمضان_مهدوی
eitaa.com/emame_zaman

 

آیت الله وحید خراسانی:

عزیز تر از قرآن پیش امام زمان (علیه السلام) گوهری نیست ، این قرآن را که کلام الله است، تلاوت کنید، هدیه به او کنید.

ران ملخی را هدهدی پیش سلیمان برد، دست به سرش کشید، این تاج بر سر هدهد تا قیامت در نسلش ماند.

حالا یک دوره سال قرآن بخوانی، هدیه به امام زمان (عج) بکنی، آن سلیمانی که هزارها سلیمان گدای درگاه اویند، با من و تو چه خواهد کرد؟

به هر اندازه که می توانید قرآن را بخوانید و به امام زمان (عج) هدیه کنید.

این کار اکسیر اعظم است، او عنایت می کند و با توجه او کار تمام می شود.

#امام_زمان علیه‌السلام
#ماه_رمضان
#قرآن کانال هواداران کوی یار 

فصل نجات | راه و رمز #سحرخیزی
شیخ جعفر ناصری:
قبل از خواب، اشتغال داشتن به عمل عبادی خاص، بسیار مؤثر است. وقتی انسان با وضو و با حال عبادت و توجه، به خواب برود، خیلی راحتتر به سحرخیزی و نماز شب موفق خواهد شد. مرحوم قاضی و بزرگان دیگر به خواندن سور مسبحّات قبل از خواب سفارش کرده ‏اند. این مسبحات هم خیلی سرّ عجیبی دارد. گویی در روایت دارد که هر کس این سور را بخواند، نمی میرد تا اینکه حضرت بقیه الله علیه السلام را درک کند.
منظور از سور مسبحات، سوره ‌های حدید، حشر، صف، جمعه، تغابن و اعلی می باشد.
کانال معرفتی و اخلاقی نمازشب
@namazeshab_net

 

بِه
از چیزهایی که برای قلب باز مفید است بِه هست.
بِه هم فواید فراوانی دارد و در یک حدیث پیامبر فرمودند: «عَلَیْکُمْ بِالسَّفَرْجَلِ» بِه میل بکنید، استفاده بکنید، «فَإِنَّهُ یَجْلُو الْقَلْبَ» قلب را جلا می‌دهد. دیدید شیشه، آینه گاهی کدر می‌شود، قلب هم همین است رسوباتی گاهی می‌گیرد و به قلب را جلا می‌دهد و تیرگی‌های آن را برطرف می‌کند. «وَ یَذْهَبُ بِطَخَاءِ الصَّدْرِ» طخاء سنگینی سینه را می‌گویند که همان تیرگی باشد. دل و سینه‌ای که سنگین شده، تاریک شده، این به سنگینی‌اش را از بین می‌برد و سبک می‌شود. در روایت‌های دیگر «یُشَجِّعُ القَلبَ» داریم، قلب را شجاعش می‌کند. آدم ترسو باید به میل بکند. قلبش شجاع می‌شود. «یُحَسِّنُ الوَلَدَ» ولد او چهره‌اش زیبا می‌شود که این در آثار نطفه، آنجا گفته شده است. در یک حدیث دارد که «یُقَوِّی الْقَلْبَ» قلب را تقویت می‌کند. یک حدیث دیگر دارد که «حَیَاةُ الْفُؤَادِ» اصلاً قلب را، دل را زنده می‌کند. این به خیلی آثار و فواید دارد. باز منظور این‌ها نیست که یک کسی برود چند تا به بگیرد و یک مرتبه بخواهد بخورد نه، باید این را در برنامۀ غذایی خودش بگذارد. از طرف دیگر دانستن این روایت‌ها باعث می‌شود که شما وقتی میل می‌‌کنید با لذت بیشتری میل بکنید و این خیلی خوب است. همچنین شکر هم بیشتر به جا می‌آورید. بالاخره وقتی می‌فرماید: «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ» یکی‌اش همین است که انسان دقت کند و این آثار را بفهمد و از این آثار استفاده بکند، حمد خدا را بیشتر به جا آورد. در یک حدیث دیدم که امام صادق(علیه‌السلام) وقتی می‌خواستند سیب میل بکنند زود میل نمی‌کردند و سیب را یک مقدار بو می‌کردند. خود این بوکردن سیب اشتهای انسان را به خوردن آن تقویت می‌کند. آن‌وقت بیشتر میل دارد و اثر زیادتری روی جسم و روح انسان می‌گذارد. این یک آدابی است که باید دقت بکنیم. لذا برنامه‌هایی که الآن دارم این‌ها را...، روایت‌ها را می‌خوانم معنایش این نیست که انسان در خوردن زیاده‌روی بکند نه، اما ترک نکند و همچنین آن مواقعی که می‌خواهد استفاده کند بداند مثلاً برای قلبش بداند از میوه‌ها و یا از این خوراکی‌ها بتواند استفاده بکند.

 بهداشت جسم
جلسه ۲۲
@abolhasanmahdavi110

 

 آری خداوند آنقدر کریم و بخشنده و مهربان هست که همه این ثواب ها را یک جا به ما بدهد 

 امام جواد علیه السلام فرمودند:

 هر کس ده مرتبه سوره «انا انزلناه» را بعد از نماز عصر، بخواند،به مقدار اعمال خوب همه انسان ها، برای او (ثواب ) نوشته می شود.

بحارالانوار، جلد ۸۰ ص ۸۶

 و البته در آن روز ثواب اعمال امام زمان ارواحنا فداه نیز برای ما نوشته می شود.

 

 دعای افتتاح از دعاهای شب‌های ماه رمضان است که جناب محمد بن عثمان از نایبان خاص امام زمان علیه السلام آن را نقل کرده است.

 از ویژگی های دعای افتتاح آن است که دعا کننده را هر شب، متوجّه حضرت ولی عصر علیه السلام و دولت کریمه آن حضرت می کند و شوق لقای آن دولت را در دل او زنده می دارد.

 

 

 قالَ السيّدُ ابنُ طاووسَ قدس سره : «وَاعلَم أنَّ الرِّوايةَ وَردت مِن عدّةِ جهاتٍ عَنِ الصّادقينَ ـ عَنِ اللّهِ جلَّ جَلالُه ـ عَليهم أفضلُ الصَّلواتِ أنَّ يومَ ليلةِ القَدرِ مِثلُ لَيلتهِ ؛ فإيّاك أن تُهَوِّنَ بنهارِ تِسعَ عَشرَةَ ، أو إحدى وعِشرينَ ، أو ثَلاثٍ وعِشرينَ ، وتَتَّكلَ على ما عَمِلتَه في لَيلتِها وتَستَكثرَه لمولاكَ ، وأنتَ غافلٌ عَن عظيمِ نِعمتهِ ، وحقوقِ ربوبيّتهِ

 سيّد ابن طاووس رحمه الله گويد:

 بدان كه روايت ، با سندهايى چند از امامان راستگو ـ كه برترينِ درودهاى خداوند بر آنان باد ـ از خداى متعال نقل شده است كه: «روز شب قدر ، مثل شب قدر است». پس مبادا روز نوزدهم يا بيست و يكم يا بيست و سوم را ناچيز بشمارى و به آنچه در اين سه شب انجام داده اى ، بسنده كنى و آن را نزد خداى خود زياد به حساب آورى، در حالى كه از نعمت بزرگ و حقوق پروردگارى اش غافل باشى!
در اين سه روز بزرگ و ارجمند ، بيشترين تلاش را در مورد: عبادت ها، دعاها و غنيمت شمردن زندگى پيش از فرا رسيدن مرگ ، داشته باش.

 بحارالانوار/ج ۹۸ /ص ۱۴۹ eitaa.com/emame_zaman

 

 ذکر مناسب برای نگه داشتن توبه

اللَّهُمَّ تُبْ عَلَیَّ حَتَّی لا أَعْصِیَکَ

 خدایا توبه ای به من عطا کن که آن را نشکنم.

 فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی eitaa.com/emame_zaman

 

 از مرحوم حضرت آقای حداد منقول بود که می‌فرموده‌اند: احیاء شب قدر را باید تا طلوع شمس ادامه داد، چون برخی مواهب را بین الطلوعین تقسیم می‌کنند که اگر انسان بخوابد از آن محروم می‌گردد.

 کتاب شریف «نورمجرد» ج۲، ص۳۷۱        eitaa.com/emame_zaman

 

 

 تمام انبیاء در مشکلات و گرفتاری ها متوسل به پنج تن آل عبا می شدند
 در روز مباهله وجود نورانی پنج تن آل عبا به میدان آمدند..
 روز مباهله از معدود روزها و بهترین زمان های دعا برای ظهور امام زمان ارواحنافداه و طلب تمام خیر دنیا و آخرت و دوری از تمام شرها و فتنه های در عالم هستی که همه ی این دعاها در دعای ذکر شده ی در مفاتیح در اعمال این روز جمع شده اند.
 امام باقر علیه سلام در مورد این دعا می فرماید: اگر بگویم اسم اعظم خداوند در این دعاست، راست گفته ام و اگر مردم می دانستند این دعا چه اثری در اجابت دعا دارد با تمام توان برای آموختن آن تلاش می کردند. و این همان دعای مباهله است...
 الهی به پنج تن آل عبا عجل لولیک الفرج
 eitaa.com/emame_zaman

 

  انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 11

مطالب تصادفی

  • آموزش تندخوانی محمد سیدا
  • استغفار ۳۰ فراز امام علی قبل خواب  خوش خط
  • دانستنی ها
  • اسم اعظم خدا چیست؟
  • چرا مصیبت امام حسین بالاترین مصیبت است؟

اول ای جان دفع شرِ موش کن وانگهان در جمع گندم، جوش کن