تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

لینوکس

لینوکس و رفع ارور

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳


دانستنی


 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

کلید قفل شکسته به معنای وسیله رسیدن به باب هایی که قفلشان شکسته، و آن سوره یس است. برای نصیب شدن از فوائد آن روبه قبله و با حضورقلب بعد نماز صبح خوانده شود.

آیة الله کشمیری : چیزی بهتر از ذکر یونسیه برای پیشرفت سراغ ندارم. [ذکری که حضرت یونس را از عالم کوچک به عالم بزرگتر راه یافت]

دعایی که بدون تعارف مستجاب می شود: عظمت دعای یا من اظهر الجمیل از دست ندهید کلیک کنید.

امام رضا (ع) درباره دعای صباح می‌فرماید: آیا شما را از بزرگ‌ترین ذخیره دنیا و آخرت و جامع‌ترین گنج در عالم غیب و شهادت که حصار و قلعه محکمی است، راهنمایی کنم؟ از مولا علی (ع) نقل شده است کسی که مداومت بر خواندن دعای صباح (بعد از نافله صبح) کند، اگر عالم پر از بلا شود به او هیچ آسیبی نمی‌رسد و همیشه در نظر مردم عزیز و محترم می‌شود و هیچ‌گاه دشمن نمی‌تواند به او ضرری برساند و هر کسی که با او دشمنی کند، به خودش برمی‌گردد و به لطف الهی از مرگ ناگهانی و سختی‌ها در امان می‌ماند و به برکت این دعای صباح رزق و روزی او هر روز وسیع‌تر و گسترده‌تر می‌شود. https://www.yjc.news

نقض تجربه : فردی که در گاوداری بزرگی زندگی می کرد وقتی از کنار عطاری گذشت بیهوش شد.

دعای  ذیل برای سرزنده شدن و رفع سستی و بیحالی میباشد و نزد خداوند از شأن والایی برخوردار است و بسیاری از بزرگان و علما نسبت به شأن و عظمت این دعای شریف بسیار تأکید نموده اند، دستورالعمل آن بدین شرح است که باید همراه با نیت خالصانه و با تقرب به درگاه الهی و با طهارت و وضو هر روز پس از نمازهای یومیه قرائت نماید و دعای ذکر شده چنین است:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَسَلِ وَ الْفَشَلِ وَ الْهَمِّ وَ الْجُبْنِ وَ الْبُخْلِ وَ الْغَفْلَةِ وَ الْقَسْوَةِ [وَ الذِّلَّةِ] وَ الْمَسْکَنَةِ وَ الْفَقْرِ وَ الْفَاقَةِ وَ کُلِّ بَلِیَّةٍ وَ الْفَوَاحِشِ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ وَ أَعُوذُ بِکَ مِنْ نَفْسٍ لا تَقْنَعُ وَ بَطْنٍ لا یَشْبَعُ وَ قَلْبٍ لا یَخْشَعُ وَ دُعَاءٍ لا یُسْمَعُ وَ عَمَلٍ لا یَنْفَعُ وَ أَعُوذُ بِکَ یَا رَبِّ عَلَی نَفْسِی وَ دِینِی وَ مَالِی وَ عَلَی جَمِیعِ مَا رَزَقْتَنِی مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ إِنَّکَ أَنْتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ. https://www.doashafa.com

 

اگر قبله نما را در جایی از خانه می گذارید و قبله را مشخص می کند و در جای دیگر خانه قبله را طوری دیگر نشان می دهد می بایست حتی زیر قبله نما آهن نباشد مثلا ساختمان های چند طبقه که کف آن آهن است باید قبله نما در سطحیغیر فلزی بالاتر از زمین قرار بگیرد و یا در جای دیگر مثل حیاط امتحان کنید.

نگاه کردن به نگین درنجف مثل نگاه کردن به امیرالمومنین است. راه تشخیص اصل بودن درنجف، رگه های سیاه داخلش است و سنگ بیابان مثل شیشه نیست.

جبرئیل دوبال دارد که هر بالش به اندازه عالم است و نوشته شده علی ولی الله.

نمازجمعه جزو شافعین است، و هر کس اهمیت به نماز جمعه دهد، هوای او را می گیرد. امامان معصوم هم پشت خلفا و غاصبان احترام نماز جمعه را داشتند.

نظریه ای است که می گوید هر چیزی که از دیگران می بینیم آن را داریم.

هرکاری که فردی توانسته همه می توانند بر اساس آیه و نفخت فیه من روحی.

ادام الله افاداته به معنای خدا تحقیقات و تحصیلش را ادامه دار کند.

عدد14 عدد تکمیل است، چرا که هنگام تولد حضرت محمد 14 ایوان طاق کسری ریخت، سن بلوغ، ماه شب 14، 14 معصوم.

قدیم کسی که مار گزیده می شد دستش را در شیر می کرد، الان هم کسی که مسموم می شود شیر زیاد می نوشد.

برای خدا شناسی دو کار انجام می شود:1_دفع ضرر محتمل2_شکرگزاری

وقتی دو عقرب در شیشه ای باشند هیچوقت به یکدیگر زهرشان را نمی ریزند چون دیگری هم این کار را می کند.

اگر الاغ از پلی عبور کند که قسمتی از ان شکسته باشد و یک دفعه پایش در آن جا گیر کند بار دوم اگر بکشیدش هم از آن جا عبور نمی کند.

برخی خوارج که در جنگ نهروان با امام علی جنگیدند، از فرط سجده پیشانیشان پینه بسته بود که با چاقو آن را می کندند.

بر اساس نظر روانشناس افعال انسان یا بر اساس پدر و مادرش یا بچه هایش یا عاقلش است.

حضرت موسی با سجده های طولانی با حضور قلب به مقام کلیمی خدا رسید.

حضرت محمد(ص)برکت علم در تعظیم استاد، زندگی پادشاهانه با احسان به والدین.

از عواملی که باعث قبول نشدن اعمال خوب انسان می شود، شرکت نکردن در نماز جمعه است.

برای دور کردن شیطان جنی ذکر لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم را باتوجه بگویید ؛ و برای دور کردن شیطان انسی زیاد صلوات بفرستید.

در قرآن گفته شده هیزم های جهنم را انسان ها و سنگ ها تشکیل داده است  و منظور از انسان، گناهان انسان است.

وقتی در جمع همه را مورد خطاب قرار می دهند، منظور فقط یک نفر است، و وقتی یک نفر را خطاب قرار می دهند منظورشان همه است.

علامت (.) به معنای چشم است که وقوع حادثه ای دیده شده است، علامت(:) به معنای تکلم است که برخواستن را می گوید برای حرف زدن، علامت ! یعنی بالا آمدن پیشانی از چشم است. پس بسیار علامت ها با واقعیت ها تشابه دارد. و علامت =!در برنامه نویسی به معنای تعجب کردن از مساوی یا همان نامساوی است.

فردی در خواب دید دو در مقابل اوست، از یک در داخل شد دید، یک قاشق بزرگ از آرنج تا مچ به دستان اشخاص بسته شده است، و افراد آنجا لاغر هستند، و در اتاق دیگر با همان شرایط افراد قوی تر هستند، بعد فهمید آن افرادی که ضعیف هستند با آن قاشق هرکسی خودش می خورد و در اتاق دیگر افراد در دهان هم غذا می گذارند.

انسان پنج ماه قبل از اینکه به دنیا بیاید روح در او دمیده می شود و اگر بعد از آن بمیرد حتی اگر درون شکم مادرش باشد خدا او را امتحان می کند و به او می گوید برو در آتش و اگر رفت معلوم می شود که اگر به دنیا می آمد هم کار های خوب انجام می داد و کارهای بد انجام نمی داد و در کل به حرف خدا گوش نمی داد

حالا چرا خدا انسانی که مثلا چند دهه عمر می کند و انسان بدی است را همیشه در جهنم نگه می دارد؟ چون اگر خدا بیشتر هم به او عمر می داد باز هم انسان بدی بود و تمام فرصت هایش را بدی کرده است

حدود سال 1000 میلادی روزی عده ای خواستند امام باقر را شرمنده کنند و به او گفتند تیر اندازی کن او سه تیر زد و هر سه تیر او به مرکز خورد و هر تیر به پشت تیر دیگر می خورد.

زشت ترین چیز در عالم این است که کسی خودش را نشناسد.

در اسلام با یک قطره اشک ریختن برای امام حسین تمام گناهان بخشیده خواهد شد اما برای چه این طور است؟ فرض کنید پادشاهی راه را گم کرده و در بیابان چادری را می بیند ؛ اهالی آنجا فقیر هستند و تنها بزی که دارند که کل سرمایه زندگیشان است و از آن شیر تهیه می کنند را برای میهمانشان چون چیزی ندارند قربانی و گوشت آن را به پادشاه می دهند، فردای آن شب پادشاه هنگام رفتن به آن ها می گوید من پادشاه هستم و به قصر من بیایید تا به شما پاداش دهم ؛ وقتی اهالی چادر خدمت پادشاه می رسند پادشاه با خود می گوید چقدر به آن ها پول دهم که عادلانه باشد؟ بیشتر فکر می کند و با خود می گوید اگر عادلانه باشد باید تمام دارایی خود را به آن ها بدهم تا عادلانه باشد ؛ چون آن ها تمام دارایی خود که یک بز بود را برای من قربانی کردند.

آیت‌الله ناصری رحمه‌الله علیه
پدرم در مدرسه صدربازار، دوستی به اسم حاج آقا محمد کوفی داشت که از عالمان آن زمان به حساب می آمد، طبق توصیه پدر نزد حاج محمد کوفی ماندم.
یکی از دلایل معروف بودن حاج محمد کوفی این بود که نامه ای از طرف امام زمان(عج) برای آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی آورده بود که شرح آن به این گونه است: «ای سید حوائج مردم بسیار مهم است و حتی از شرف یاب شدن نزد ما بالاتر است، خودت را کوچک بدان و تکبر نداشته باش و همیشه به امور مردم رسیدگی کن». زمانی که بنده دیدم حاج محمد کوفی چه شخصیت والایی دارند از آن عالم سوال کردم که راه رسیدن خدمت امام زمان(عج) چیست و حاج محمد کوفی پاسخ داد «عمل به تمام مستحبات». کانال هواداران کوی یار ایتا @havadaraneyar

لهجه عربی اصیل مال ریاض و یمن هست. وقتی تلفظ از مبنا اشتباه باشه معنا کامل عوض می شه.

از دعا هایی که گفتن بدست کافر هم برسه اثر داره و آثار عجیبی دارن(استجابت سریع، مرگ بصورت شهید) مثل عشرات، مشلول، یمانی.

 

  انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 149

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • آموزش تندخوانی محمد سیدا
  • استغفار ۳۰ فراز امام علی قبل خواب  خوش خط
  • دانستنی ها
  • اسم اعظم خدا چیست؟
  • چرا مصیبت امام حسین بالاترین مصیبت است؟

اول ای جان دفع شرِ موش کن وانگهان در جمع گندم، جوش کن