تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

لینوکس

لینوکس و رفع ارور

امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳


چرا مصیبت امام حسین بالاترین مصیبت است؟


چرا مصیبت امام حسین بالاترین مصیبت است؟

« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »

مقدمه : اگر  بعضی از جوانان که به هم حرف های نامناسبی می زنند همان حرف ها گناه دارد ولی اگر به کسی که مقامش بالاتر است همان حرف ها زده شود گناهش سنگین تر می شود. إمام حسین چون مقام والایی داشتند و جزو ائمه بودند پس اگر کسی با ایشان دشمنی داشته باشند، گناه بزرگی انجام داده است و در زیارت عاشورا هم می خوانیم مصیبة ما أعظمها.

اما خداوند مومنان را إمتحان می کند بعضی از آن ها را با داغ فرزند مثلا وقتی که می داند  اگر فرزندش را از او بگیرد او بیشتر به او نزدیک می شود ؛  برای اینکه دچار  مصیبتی نشویم باید در مصیبت ائمه و إمام حسین شریک شویم و برای آن ها گریه کنیم.  خداوند به امام حسین مقام شفاعت مطلق داده است.  در ظهر عاشورا شیاطین کاری می کردند که گرمای هوا بیشتر شود.

چرا با یک گریه برای إمام حسین گناهان می ریزد؟ پادشاهی شب در بیابان تنها شد ناگه به چادری رسید و مهمان شد ؛ میزبانان فقیر برای پادشاه تنها بزی که داشتند و از شیر آن استفاده می کردند را قربانی کردند ؛ وقتی پادشاه از آن جا رفت فکر کرد که من چه طوری لطف آن ها را تلافی کنم ؛ آنهایی که تمام زندگی شان را برای من میزبانی کردند من چطور از آن ها قدر دانی کنم؟؟    *إمام حسین هم همه کاری در راه خدا کردند و خدا هم این مقام را به او داده است.

 چرا حضرت عباس جزو معصومین نیس

عصمت دارای مراتبی است که أئمه نهایت مرتبه آن را دارا هستند. یعنی نه تنها معصوم از گناهند، معصوم از سهو و خطای غیر نیز می باشند و دارای ولایت تامه می باشند.

حضرت اباالفضل هر چند مقامات معنوی بالا و مراتبی از عصمت را داشته اند(از گناه معصوم بودند) ؛ ولی عصمت ایشان در مرتبه عصمت ائمه نیست.

عزاداری و مداحی ها بطور معمول مطابق آنچه از معصومین (ع) به ما رسیده یا در سیره بزرگان مذهب است، بدور از خرافات انجام گیرد، تا موجب وهن و طعن بر مذهب حقه شیعه و پیرامون اهلیت عصمت و طهارت نگردد. پس در مداحی ها که می گویند أنا کلب الرقیه ...

 

احکام آیت الله مکارم

وقت نافله صبح چه موقع است؟ از اذان صبح تا حدود ده دقیقه بعد از اذان صبح.

مستحب است در حال تشهد بر ران چپ بنشيند و روى پاى راست را بر كف پاى چپ بگذارد و نيز مستحب است قبل از تشهد بگويد: «الْحَمْدُ لِلَّهِ» يا «بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ الحَمْدُ لِلَّهِ وَ خَيْرُ الْأسْماءِ لِلَّهِ» و نيز مستحب است در حال تشهد دستها را بر ران بگذارد و انگشتها را به يكديگر بچسباند و به دامان خود نگاه كند و بعد از تمام شدن تشهد اوّل بگويد: «وَ تَقَبَّلْ شَفْاعَتَهُ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ» (خداوندا شفاعت پيامبر صلى الله عليه و آله را بپذير و درجه او را بالاتر ببر).

چنانچه نتواند يا ايستاده نماز خواندن براي او ضرر داشته باشد بايد بنشيند ولي اگر بتواند بايستد و به عصا يا ديوار تکيه کند يا پاهايش را از هم دور بگذارد بايد ايستاده نماز بخواند، مگر اينکه فوق العاده براي او زحمت يا ضرر داشته باشد. البته اگر مي تواند قسمتي از نماز را ايستاده بخواند واجب است آن مقدار را بايستد و بقيه را بنشيند.

طرز خواندن نماز امیرالمومنین؟ نماز امیرالمومنین (دو نماز دورکعتی). بعد از حمد پنجاه سوره توحید.

سلام عليكم، ماموم بايد کارهاي نماز را مانند رکوع و سجود جلوتر از امام انجام ندهد، بلکه همراه امام يا کمي بعد از او به جا آورد و اگر سهوا پيش از او سر از رکوع يا سجده بردارد بايد دوباره برگردد و با امام سربردارد و زيادي رکوع يا سجده در اينجا نماز را باطل نمي کند، ولي اگر به رکوع برگردد و پيش از آنکه به رکوع برسد امام سر بردارد نمازش باطل است. همچنين اگر اين اتفاق در يک سجده بيفتد نماز باطل نيست ولي اگر در دو سجده واقع شود نماز باطل است.

 

 

انسان 5 ماه قبل تولد روح در او دمیده می شود ؛ و اگر تا قبل از بلوغ مرد حتی 5 ماه قبل از تولد ، خداوند در آن عالم به او می گوید درون آتش برو اگر رفت خدا می گوید اگر در دنیا هم بود کارهای نیک می کرد و به حرف من گوش می داد و اگر درون آتش نرفت خدا او را جهنم می برد. مثلا فردی بزرگسال را هرچه بهش بگیم راه این است، اینجوری باید وضو بگیری، مگه درست می شود؟ فردی که شصت هفتاد سال، یکجور زندگی کرده، اگر خدا هزار سال هم به او عمر دهد، همانطور زندگی خواهد کرد، و تغییر عادات تقریبا غیر ممکنه.

حالا اگر فرد شیعه بوده باشد خدا برای او حضرت ابراهیم را بعنوان معلم قرار می دهد (کسی که آتش بر او سرد شد (آتشی که از بسیاری از سرزمین ها هیزم برای آن فرستاده می شد و حتی بعضی از نقاط ایران تحت سلطه نمرود بود). و فرد به حرف حضرت ابراهیم گوش می دهد و به بهشت ... .

 

 

  انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 65

مطالب تصادفی

  • آموزش تندخوانی محمد سیدا
  • استغفار ۳۰ فراز امام علی قبل خواب  خوش خط
  • دانستنی ها
  • چرا مصیبت امام حسین بالاترین مصیبت است؟
  • بهترین نماز

اول ای جان دفع شرِ موش کن وانگهان در جمع گندم، جوش کن