تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

لینوکس

لینوکس و رفع ارور

امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳


اسم اعظم خدا چیست؟


اسم اعظم خدا چیست؟

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

در دهه هفتاد در تهران فردی از ارتفاع 21 متری می افتد بدون اسیب، از او می پرسند دلیلش چیست می گوید، گفتند هر کس شب نیمه شعبان گوید یا ابا صالح المهدی امام زمان به دادش می رسد. *تمام313 نفر یار امام زمان اسم أعظم دارند ؛عبارت ( یا صاحب الزمان یا ابا صالح المهدی ادرکنی) کمتر ازاسم اعظم نیست.

آيت الله ناصري در باره اهميت توسل به حضرت بقية الله الاعظم ارواحنا فداه و يكي از كرامات استادشان خاطره‌ای از مرحوم آيت الله سید محمد كشميري(ره)، بیان کرده‌اند.

به گزارش سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین صافی اصفهانی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله ناصری گفت: آيت الله ناصري در باره استاد اخلاق خود در نجف مي گفتند که حضرت آيت الله سيد محمد كشميري، استاد ما و از اولياي الهي و اوتاد بود و ارتباط فوق العاده اي با حضرت حقّ داشت و معجزات و كرامات عجيب و بسياري از ايشان نقل شده است. داستان هاي محيّر العقولي كه بعضي از آن ها را به خاطر دارم. در نجف شب هاي جمعه از خانه بيرون مي آمد و به حرم اميرالمؤمنين (ع) مشرف مي شد و تا قبل از اذان صبح به منزل باز نمي گشت. ايشان چيزي از كسي قبول نمي كرد. مجتهدي مسلم و خيلي مورد توجه همگان بود چيزي از بازار نمي خورد. خودش آردي در منزل تهيه مي كرد و به نانواي متديّني مي داد كه براي ايشان اين نان را مي پخت. خطّش خيلي زيبا بود. تابلو هايي را با عبارت «يا صاحب الزمان أغثني، يا صاحب الزمان ادركني» مي نوشت و به پسرش مي داد. او هم آن تابلو ها را چاپ مي كرد و مي فروخت و پولش را به پدر مي داد. پدر هم زندگي خود را با آن اداره مي كرد.

ايشان استاد اخلاق ما بود. من خدمت ايشان مي رسيدم. يكي از دفعاتي كه به ديدار ايشان رفته بودم، از ايشان اسم اعظم را خواستم. گفتند: اگر اسم اعظم را مي خواهي به در خانه امام زمان (ع) برو و از اين اسم شريف: «يا صاحب الزمان أغثني يا صاحب الزمان أدركني» نگذر. اين اسم اعظم حق است، به آن توجه داشته باش! و بعد دنبالش اين ماجرا را براي بنده تعريف كردند كه سفري به خراسان رفته بودم. در مسير برگشت از تهران به قم رفتم تا يكي از آشنايان و بستگان را ببينم و بعد به عراق بازگردم. در نيمه شبي كه هوا سرد بود، اتوبوس مرا جلوي صحن حضرت معصومه (س) پياده كرد. من هم پياده شدم. اما من پيرمرد هشتاد و پنج ساله با چمدان و ساك كجا بروم؟ من كه آدرس را بلد نيستم و كسي هم نيست كه از او نشاني را بپرسم. مقداري ايستادم، ديدم خبري نشد. با خود گفتم ما كه صاحب و ملجأ داريم. بهتر است از ايشان استمداد كنم. مي گفت ساك را به يك دست گرفتم و عصا و چمدان را هم به دست ديگر. چشمانم را بستم و در پياده رو به طور مرتب مي گفتم: «يا صاحب الزمان أغثني يا صاحب الزمان أدركني» مكرر اين اسم را تكرار مي كردم و را ه مي رفتم. يكدفعه سنگين شدم و بعد از آن ديدم بر در يك خانه ام! نگاه كردم! ديدم نام آن فاميل ما بر در نوشته شده است. در زدم، آمد در را باز كرد و متحيرانه از من پرسيد، چطور آمدي؟ گفتم: آمدم ديگر و به داخل خانه رفتم.

آیت‌الله ناصری می‌گفت: اسم حضرت بقية الله (ع)، اسم اعظم حضرت حقّ است. در گرفتاري هاي روحي، معنوي، جسمي، مادي، توجه و توسلتان به اين اسم شريف باشد. خدا شاهد است بنده مكرر گرفتاري هاي مختلفي داشتم، مخصوصاً در فشار ها و ناراحتي هاي خارجي با اين ذكر نتيجه ي قطعي گرفته ام. اين ذكر را يادداشت كنيد و در مواقع گرفتاري متوسّل و متوجه به حضرت بقيه الله ـ روحي له الفداء ـ شويد. ان شاء الله نتيجه ي قطعي خواهيد گرفت. اين ذكر، عدد هم ندارد و ايشان به من نفرمودند كه براي جواب گرفتن چند بار آن را تكرار كنم. لازم است مرتب آن را تكرار كنيد.  https://www.hawzahnews.com

علامه طبرسی در کتاب فخیم "مجمع البیان" در تفسیر سوره توحید، روایت زیر را از کتاب توحید صدوق آورده است:
«یك شب قبل از [جنگ] بدر، خضر علیه السلام را خواب دیدم و به او گفتم: چیزى به من بیاموز كه با آن بر دشمنان، نصرت داده شوم.
گفت: بگو: یا هُوَ یا مَن لا هُوَ إلاّ هُوَ، اى او! اى آن كه اویى جز او نیست!.
چون صبح شد، آن را براى پیامبر خدا باز گفتم. فرمود: "اى على! اسم اعظم به تو آموخته شده است". در روز بدر، پیوسته این جمله بر زبانم بود».
نیز امیر مومنان، «قل هو اللّه أحد» را خواند و چون آن را تمام كرد، فرمود: «قُل هُوَ اللّه ُ أحَدٌ»، اى او! اى آن كه اویى جز او نیست! مرا بیامرز و بر گروه كافران، پیروزم گردان».
در روز صفّین نیز، در حالى كه حمله مى كرد، این دعا را مى خواند. عمّار بن یاسر به ایشان گفت: اى امیر مومنان! این اشارات چیست؟
فرمود: «اسم اعظم خدا و ستون توحید است. خدا، كه معبودى جز او نیست». سپس آیه: «شهد اللّه أنّه لا إله إلاّ هو؛ خدا، خود، گواهى مى دهد كه معبودى جز او نیست» و آخر حشر را قرائت كرد. آن گاه پیاده شد و چهار ركعت پیش از زوال خواند.»https://www.erfan.ir

 

شخصی از عارفی اسم اعظم خواست، عارف یه صندوقی ب شخص می دهد و می گه ک به پشت رودخانه ببر، شخص در صندوق را باز می کند و موشی از آن بیرون می رود و عارف می گوید تو نتونستی ی صندوق را ببری چجوری اسم اعظم می خواهی؟

 

 معنای صراط علی مستقیم صراط مالک یوم الدین اللهم ایاک نعبد و إیاک نستعین : راه علی مستقیم است، راه صاحب روز جزا، خدایا تنها تو را می پرستیم و تنها از تو یاری می طلبیم. و برای جلوگیری از تزلزل است، گفتن این ذکر اعظم روزی 110 بار مسیر زندگی را بولدوزری صاف می کند.

مردى به حضرت عرض کرد: خداوند مى‏فرماید: «ادعونى استجب لکم» پس چرا ما دعا مى‏کنیم، ولى اجابت نمى‏شود، حضرت فرمود: چون دل‏هاى شما در هشت مورد خیانت و بى وفایى کرد:

۱ – خدا را شناختید، ولى حقش را آن گونه که بر شما واجب بود، ادا نکردید. از این رو آن معرفت به کار شما نیامد.
۲ – به پیامبر خدا ایمان آوردید، ولى در عمل با سنت و روش او مخالفت کردید، پس ثمره ایمان شما چه شد؟
۳ – کتاب خدا (قرآن) را خواندید، ولى در عمل با آن مخالفت کردید.
۴ – گفتید ما از آتش دوزخ مى‏ترسیم، ولى در همه حالات به واسطه گناهان خود به سوى جهنم مى‏روید.
۵ – گفتید ما به بهشت تمایل و رغبت داریم، ولى کارهایى انجام مى‏دهید که شما را از بهشت دور مى‏سازد.
۶ – نعمت‏هاى خدا را استفاده مى‏کنید، ولى شکر و سپاس گزارى نمى‏کند.
۷ – خداوند فرمود: شیطان دشمن شما است، شما نیز او را دشمن گیرید.(۱۴) شما به زبان او را لعن مى‏کنید، ولى در عمل با او دوستى مى‏نمایید و از او اطاعت مى‏کنید.
۸ – عیب‏هاى مردم را برابر دیدگان‏تان قرار دادید و عیب‏هاى خود را پشت سرانداختید، در نتیجه کسى را ملامت مى‏کنید که خود به ملامت سزاوارتر از او هستید.

با این وضع چه دعایى از شما مستجاب گردد، در صورتى که شما راه‏ها و درهاى دعا را به روى خود بسته ‏اید؟!

«پس تقوا پیشه کنید؛ کارهایتان را اصلاح کنید؛ امر به معروف و نهى از منکر کنید تا خدا دعایتان را مستجاب کند http://doasite.com

  

 نماز استغاثه به امام زمان برای رفع مشکلات و اجابت دعا نافع است ؛ چراکه بزرگان ما هرکسی خوانده نتیجه گرفته است. علامه شیخ محمود عراقی در کتاب دارالسلام آورده است: «این عمل را خودم تجربه کرده‌ام و آثار عجیبی از آن مشاهده نموده‌ام، بعضی از علما از یاد دادن آن به نااهلان خودداری می‌کردند...»https://rasekhoon.net

رئوف به معنی کسی که با عشق ترحم می کند است.  کافر سخی به بهشت می رود، لیکن بخیل به بهشت نمی رود. بخیل صرفا به معنای مادیات نیست که معنویات را بیشتر شامل می شود.

 

  انتشار : ۱۳ فروردین ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 67

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • آموزش تندخوانی محمد سیدا
  • استغفار ۳۰ فراز امام علی قبل خواب  خوش خط
  • دانستنی ها
  • اسم اعظم خدا چیست؟
  • چرا مصیبت امام حسین بالاترین مصیبت است؟

اول ای جان دفع شرِ موش کن وانگهان در جمع گندم، جوش کن