تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

لینوکس

لینوکس و رفع ارور

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳


بهترین نماز


بهترین نماز

بسم الله الرحمن الرحیم

بهترین نماز، نمازی است که جوری بخوانید که انگار نماز آخرتان است. امام حسین در ظهر عاشورا این طور نماز می خواندند ؛ شب عاشورا هم امام تا صبح نماز می خواندند.

رکوع تعظیم است به خالق

از بسم الله الرحمن الرحیم فهمیدم باید اول از کل به جزء رسید. لا در نماز قاطعانه و بالای لا مد هست که به معنای ایستادن و تاکید است. با فشار دست در سجده تخلیه استرس  بعد وضو خشک نشود تا مهر چشم سوم را پاک کند

 عبا زره است، قبا یک زره دیگر است و قوی تر. عمامه کلاه خود.

امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند: «وقتی که بنده ای توبه خالص کند، خداوند دوستدار او شود، پس در دنیا و آخرت بر او بپوشاند. از حضرت سوال کردم: چگونه خداوند بر او بپوشاند؟ حضرت فرمودند: خدا دو فرشته ای که گناهان او را نوشته اند به فراموشی اندازد و به سوی اعضای او وحی کند که گناهان او را بپوشانید و به سوی بقعه های زمین وحی فرستد که گناهانی را که بر روی شما انجام می داد، بپوشانید، پس در حال توبه، خداوند راملاقات کند و زمانی که او را ملاقات می نماید، چیزی که علیه او به ارتکاب گناه شهادت بدهد، وجود ندارد.»

طبق حدیث قدسی خدا در هنگام نماز طوری به نماز خوان نگاه می کند، گویا فقط من مخلوق او هستم ولی ما... 

 مستحب است بین اذان و اقامه قبل نماز یک گام به جلو برویم و دعا یا استغفار.

معنای تحیت؟ از حی، زنده نگه داشتن و تعظیم است.

در صحرا، کوه، دشت با خود تکرار کنید: خوشا آنان که دائم در نمازند بهشت جاودان بازارشان بی

 شیخ انصاری زندگی بسیار فقیرانه‌ای داشت گفت: یک روز دختر ناصر‌الدین شاه، برای دیدار شیخ انصاری، وارد منزل وی در نجف اشرف شد، شاهزاده وقتی وضع اتاق را دید، نتوانست احساس خویش را پنهان کند و گفت اگر مجتهد این است، پس حاج ملا علی کنی چه می‌گوید؟ هنوز سخنش تمام نشده بود که شیخ انصاری از جا بلند شد و با ناراحتی فرمود: چه گفتی؟ این کلام کفرآمیز چه بود؟ بلند شو و از نزد من دور شو، حتی یک لحظه هم در اینجا نمان، زیرا می‌ترسم عقوبت تو، مرا هم بگیرد . وی افزود: دختر شاه از تهدیدات شیخ به گریه افتاد و گفت آقا توبه کردم، نفهمیدم، مرا عفو کنید، شیخ او را بخشید و فرمود تو کجا و اظهار نظر درباره ملا علی کنی کجا؟! او حق دارد و باید آن طور زندگی کند، زیرا در مقابل پدر تو باید همان گونه زندگی کرد، ولی من در میان طلاب و مستمندان هستم باید وضعم و امور زندگیم همانند همین انسان‌ها باشد.www.nasim.news

 

شیخ مرتضی انصاری تمام نمازهای مادرش را قضا کرد.

 

یک روز وقتی نادر شاه افشار از جنگهای پیروزمندانش بر میگرده قصد زیارت آقا علی بن موسی الرضا رو میکنه و به سمت حرم ایشون مشرف میشه ..به اطراف حرم که میرسه به فرد نابینایی بر میخوره که گوشه ای نشسته و گدایی میکنه ..از اونجایی که نادر شاه هیبت شاهانه قدری داشته خطاب به فرد نابینا میگه آهای تو برای چه اینجا نشسته ای و گدایی میکنی ..فرد نابینا در جواب نادر شاه اینچنین میگه که من کور مادر زادم و راه دیگری برای امرار معاش ندارم به ناچار هر روز به اینجا میایم و با لطفی که مردم به من میکنند به زندگی خود ادامه میدهم ..نادر شاه بعد از شنیدن داستان مرد نابینا به شدت عصبانی و منزجر میشود و بر سر مرد فریاد میزند که ای نادان تو اینجا نشسته ای و از مردم گدایی میکنی من به تو دستور میدهم که هم اکنون به حرم علی بن موسی الرضا (ع)بروی وشفای خود را بگیری وفرصت تو فقط تا فرداست و اگر تا فردا شفای چشمانت را نگیری من تو را گردن خواهم زد..مرد نابینا که میداند حرف شاه حرف است به حرم میرود وخود را دخیل پنجره فولاد آقا میکند وتمام شب را تا صبح گریه وناله میکند که ای آقا اگر شفای چشمان من را ندهی فردا دیگر سر در بدن نخواهم داشت تمام امیدم تویی نا امیدم نکن ...

 

فردای آن روز نادر شاه طبق قراری که گذاشته بود به سمت حرم و جایگاه مرد نابینا حرکت میکند و وقتی به آنجا میرسد مردی از دور به سمت او میدود و فریاد میزند من شفای چشمان خود را از آقای مهربان شما گرفتم وای بر من که تا کنون تشنه محبت این مردم بودم ..وای بر من که کاسه گدایی خویش را نزد هر انسانی پر کردم وغافل بودم از این همه مهر ومحبت بی دریغ وای بر من با چشمان تازه متولد شده ام باید خون گریه کنم که چرا تا کنون در کار خود اخلاص نداشتم

مردی نابینا که سالها دعا میکرد ولی برای فرصت یک روزه اش دعای خالصانه داشت و شفا گرفت

  

روزی برای کعبه امام علی به حضرت محمد گفت من قلاب می گیرم، تو بالا برو، حضرت محمد گفت تو نمی توانی مرا تحمل کنی(منظورش بار علمی بود)

 انسان با رضا به خدا می رسد.

 در صلواتی فیوزها تندتند می سوخت بعدا ثابت شد قبلا در مجلس عروسی بود و شعور سیستم صوتی پایین رفته بود و تحمل نوحه را نداشت.

 پادشاهی کاروانی را به اسیری گرفت و کاغذهایی پاره از مردی گرفت و صاحب آن ها التماس کرد که کل زندگی من در این کاغذها نگهداری می شود و این ها را به من بده، پادشاه گفت اگر ارزش داشتن را داشت در جایی بهتر نگهداری می کردی.

 سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد 

سوره اسرا1: منزه است خدایی که بنده اش را شبانگاهی از مسجدالحرام بسوی مسجدالاقصی که پیرامون آن را برکت دادیم سیر دادیم تا از نشانه های خود به او بنمایانیم که او همان شنوای بیناست. این ایه در مورد معراج پیامبر است که در یک شب پیامبر اسلام از مکه که در کشور عربستان است بسوی مسجدالاقصی حرکت کرده و از آن جا تمام دنیا را می بیند و مجددا برمی گردد، مطابق با این آیه کشورهایی مثل شوروی متوجه شدند موشک ها را در شب به فضا پرتاب کند می تواند از جو خارج شود، لازم به ذکر است هر شخصی در صحت این موضوع شک کند کافر است.

 هرکاری که کسی بتواند انجام دهد همه می توانند، براساس تفسیر سوره اخلاص که خدا یکی است و بر اساس ایه و نفخت فیه من روحی خدا در روحش در انسان ها دمید که روح یکی است.

بر اساس سخن استاد بصیری(مدرس پولسازی) قبل خواب ۷ آرزو را به شکل تحقق یافته با تعجب و از خدا تشکر کنیم، که در آیه ۱۲ طلاق به آن اشاره شده است، بر اساس آن ایه(که اشاره به اسمان و زمین دارد) چون روح انسان هنگام خواب به اسمان می رود سپس در زمین خواسته محقق می شود.و یکی از اسامی خدا قاضی المنایا است، که به معنای حتمی کننده ی خواب ها و رویا ها است و چون قبل خواب افکار بسیار در خواب تاثیر می گزارند. و خیال کمترین واقعیت را دارد سپس خواب سپس واقعیت و سپس عالم لاهوت.

 در طب سنتی ژاپن خیلی به آب داغ خوردن(۲ لیوان) اول صبح و تا چند ساعت بعدش ناشتا اعتقاد زیادی در درمان تمام امراض دارند و در قرآن هم گفته که ما همه چیز را از آب خلق کردیم و اول آب سپس خلقت اتفاق افتاده و در صبح هم اول آب می خوریم.

 

 صحبت آ بهجت درباره نماز شب کلیک کنید.

اسرار نماز1 استاد پناهیان

اسرار نماز2 استاد پناهیان کلیک کنید.

اسرار نماز 3 استاد پناهیان

 

  انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 94

مطالب تصادفی

  • آموزش تندخوانی محمد سیدا
  • استغفار ۳۰ فراز امام علی قبل خواب  خوش خط
  • دانستنی ها
  • اسم اعظم خدا چیست؟
  • چرا مصیبت امام حسین بالاترین مصیبت است؟

اول ای جان دفع شرِ موش کن وانگهان در جمع گندم، جوش کن